REGULAMIN PLATFORMY B2B

Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki sprzedaży prowadzonej przez Deante Sp. z o. o. z siedzibą w 95-100 Zgierz, ul. Twarda 11/13, posiadająca NIP: 7250032358, REGON: 004280143, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000977886, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego, kapitał zakładowy 1.000.000,00 zł, za pośrednictwem platformy B2B (zwanej dalej: „Platformą B2B”) oraz określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Deante Sp. z o.o.. z siedzibą w 95-100 Zgierz, ul. Twarda 11/13 .

§ 1 Definicje

1)    Dni robocze - oznaczają dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

2)    Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w Zamówieniu.

3)    Dostawca - oznacza podmiot zewnętrzny, z którym Sprzedawca współpracuje w zakresie dokonywania Dostawy Towarów na rzecz Klienta.

4)    Hasło - oznacza ciąg znaków ustalonych i podanych przez Klienta podczas Rejestracji  na Platformie B2B, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta na Platformie B2B.

5)    Klient - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym za pośrednictwem Platformy B2B może być zawarta Umowa sprzedaży. Na Platformie B2B Klientem może być tylko Przedsiębiorca mający siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

6)    Konsument - oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

7)    Konto Klienta - oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi Prowadzenie Konta Klienta.

8)    Login - oznacza indywidualne oznaczenie Klienta, przez niego ustalone, składające się z ciągu znaków, niezbędne do założenia Konta Klienta w na Platformie B2B.

9)    Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

10) Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta - oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

11) Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, polegającą na założeniu indywidualnego Konta Klienta, niezbędną dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Platformy B2B.

12) Sprzedawca - oznacza … (pełne oznaczenie Spółki) będącą jednocześnie właścicielem Platformy B2B.

13) Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Platformy B2B, który może być przedmiotem Umowy sprzedaży.

14) Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.

15)  Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość pomiędzy Klientem i Sprzedawcą, za pośrednictwem Platformy B2B, na zasadach określonych w Regulaminie.

16) Zamówienie - oferta zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia złożona Sprzedawcy przez Klienta.

§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie z Platformy B2B

1)    Wszelkie prawa do Platformy B2B, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Platformie B2B należą do Sprzedawcy. Wszelkie prawa do logotypów, oznaczeń i zdjęć prezentowanych na Platformie B2B w celu prezentacji Towarów, należą odpowiednio do Sprzedawcy albo do uprawnionych podmiotów trzecich. Korzystanie z powyższych praw może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem lub obowiązującymi przepisami prawa.

2)     Sprzedawca dokłada starań, aby korzystanie z Platformy B2B było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Platformy B2B to:

·       przeglądarka stron internetowych Firefox lub Chrome w aktualnej, ostatniej dostępnej wersji,

·       oprogramowanie skanujące witryny www skonfigurowane w sposób nie zakłócający pracy Platformy B2B dostępnej pod adresem b2b.deante.pl,

·       dostęp do sieci Internet z możliwością przeglądania stron Internetowych uruchomionych w protokole SSL dostępnym pod portem 443. 

3)    W celu złożenia Zamówienia na Platformie B2B oraz w celu korzystania z innych usług dostępnych na Platformie B2B, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej oraz powiązanego z nim Konta Klienta.

4)    Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Platformy B2B w sposób sprzeczny z Regulaminem, obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub naruszający prawa osób trzecich.

5)    Klient zobowiązany jest stosować odpowiednie środki techniczne, które zminimalizują zagrożenia płynące z faktu korzystania z usług (w tym korzystania z Platformy B2B) za pośrednictwem Internetu. W szczególności Klient powinien posługiwać się Hasłem o odpowiednim poziomie bezpieczeństwa, nie udostępniać swoich danych podmiotom trzecim, korzystać z ochrony programów antywirusowych i chroniących tożsamość użytkowników Internetu.

§ 3 Rejestracja

1)    W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie https://b2b.deante.pl

2)    Rejestracja i założenie Konta Klienta są niezbędne do złożenia Zamówienia na Platformie B2B. Jeden Klient może posiadać jedno Konto Klienta.

3)    W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania się z treścią Regulaminu i zaakceptowania go poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu. Zaakceptowanie Regulaminu i wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest warunkiem założenia Konta Klienta i korzystania z Platformy B2B.

4)    Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian danych podanych podczas Rejestracji.

§ 4 Składanie Zamówienia

1)    Informacje podane na Platformie B2B nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.

2)    Klient może składać Zamówienia na Platformie B2B przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, z wyłączeniem okresów prac serwisowych, o których Klient będzie informowany.

3)    Chcąc złożyć Zamówienie na Platformie B2B Klient wybiera Towar, którym jest zainteresowany i wybiera polecenie "DO KOSZYKA", widoczne pod danym Towarem. Po skompletowaniu Zamówienia Klient wskazuje w „KOSZYKU” sposób Dostawy oraz jedną z dostępnych form płatności. Następnie Klient składa Zamówienie za pomocą przycisku „Prześlij Zamówienie”.

4)     Dostępność Towaru widoczna pod Towarem ma charakter orientacyjny. Sprzedawca stara się aktualizować informacje o dostępności Towaru na bieżąco, jednak z uwagi na charakter działalności prowadzonej na Platformie B2B, może się okazać, że Towar w wybranej przez Klienta ilości, nie jest dostępny i nie może być dostarczony w wyznaczonym terminie. W przypadku braku dostępności Towaru w zamówionej przez Klienta ilości, Klient zostanie poinformowany o braku możliwości realizacji Zamówienia (lub jego części) i proponowanych rozwiązaniach (zamiennikach lub zmianie terminu Dostawy).

5)    Każdorazowo, przed złożeniem Zamówienia, w Koszyku, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar oraz o osiągnięciu tzw. minimum logistycznego. Od osiągnięcia lub nieosiągnięcia tzw. minimum logistycznego uzależniony jest koszt Dostawy. O kosztach Dostawy Klient informowany jest w Cenniku Dostaw, który widoczny jest w Koszyku.

6)    Złożenie Zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia.

7)    Po złożeniu Zamówienia, na adres poczty elektronicznej podany przy Rejestracji, Klient otrzymuje szczegóły złożonego Zamówienia. Dodatkowo, informacje o zamówieniu widoczne są w Panelu Klienta.

8)    Następnie, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie realizacji Zamówienia (przyjęcia oferty) lub informację o braku dostępności danego Towaru (nieprzyjęciu oferty). Potwierdzenie realizacji Zamówienia jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w § 4 ust 6 Regulaminu i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży we wskazanym przez Sprzedawcę zakresie.

9)    W potwierdzeniu realizacji Zamówienia, Sprzedawca potwierdza Klientowi warunki Umowy sprzedaży, przesyłając je na Trwałym nośniku, na adres poczty elektronicznej Klienta.

§ 5 Płatności

1)    Ceny zamieszczone przy danym Towarze podane są w kwocie netto i brutto (z podatkiem naliczonym zgodnie z obowiązującą stawką podatku) i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i pozostałych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.

2)     W zależności od aktualnych warunków handlowych i szczegółów Zamówienia Klient może wybrać następujące sposoby i terminy płatności za zamówione Towary:

a)     Zgodnie z umową - standardowy termin

b)     Zgodnie z umową - krótki termin

c)     Przedpłata - faktura Proforma

3)    W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa ustępie powyżej, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i informuje o nim Klienta na Trwałym nośniku. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera również informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca może odstąpić od Umowy sprzedaży.

§ 6 Dostawa

1)    Sprzedawca realizuje Dostawę wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

2)    W potwierdzeniu realizacji Zamówienia Sprzedawca zamieszcza informację o szacunkowej liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i Dostawy, uwzględniając (w miarę możliwości)  termin wskazany przez Klienta w Zamówieniu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedotrzymanie powyższego terminu, które wynika z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy.

3)    Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu Zamówienia (w polu “adres dostawy”).

4)    O wysłaniu Towaru Klient informowany jest w odrębnej wiadomości.

5)    Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 72 godzin od chwili odbioru przesyłki w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu. Informację o uszkodzeniu przesyłki wraz z kopią protokołu, o którym mowa powyżej, Klient powinien niezwłocznie przesłać na adres serwis@deante.pl.

6)    Sprzedawca przesyła fakturę VAT przy pomocy poczty elektronicznej, na adres elektroniczny podany przez Klienta podczas składania Zamówienia (w przypadku wyrażenia zgody na przesyłanie faktury VAT drogą elektroniczną) lub pocztą tradycyjną.

§ 7 Rękojmia

1)    Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy, jeżeli Towar ma wadę.

2)    Jeżeli Towar ma wadę, Przedsiębiorca może:

a)     złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia uznania wady przez Sprzedawcę  wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia.

b)     żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w terminie 14 dni od dnia uznania wady przez Sprzedawcę.
Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.

3)    Przedsiębiorca, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. Koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.

4)    Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem roku od wydania Towaru Przedsiębiorcy. W tym terminie Przedsiębiorca może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Przedsiębiorca żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru, lub usunięcia wady.

5)    Przedsiębiorca traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał Towaru niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 72 godzin od doręczenia Towaru i w sposób przyjęty przy Towarach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie.

6)    Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Przedsiębiorca może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy lub na adres poczty elektronicznej reklamacje@deante.pl

7)    Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Przedsiębiorcę.

8)    Przedsiębiorca może skorzystać z udostępnionego przez Sprzedawcę Formularza reklamacji pod adresem: https://reklamacja.deante.pl.

9)    Przedsiębiorca może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres reklamacje@deante.pl. W zgłoszeniu reklamacyjnym Przedsiębiorca winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Przedsiębiorcy odpowiedzi.

§ 8 Gwarancja

1)    Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora.

2)    W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana w karcie gwarancyjnej zamieszczonej na stronie www.deante.pl. Brak karty gwarancyjnej oznacza, że na dany Towar gwarancja nie została udzielona.

§ 9 Niezgodność towaru z umową (Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta)

Reklamacja Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta

1)    Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:

a)     opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;

b)     przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, o którym Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.

2)    Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:

a)     nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

b)     występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym Trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:

i)      nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;

ii)     przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;

iii)    publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o zawarciu umowy.

c)     być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać;

d)     być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

3)    Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w §9 ust. 2 Regulaminu, jeżeli Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w §9 ust. 2 Regulaminu, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.

4)    Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:

a)     zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;

b)     niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią.

5)    Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową.

6)    Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z umową określonego w §9 ust. 5 Regulaminu, jeżeli brak ten podstępnie zataił.

7)    Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany.

8)    Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

9)    Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.

10) Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie (jednak nie później niż w terminie 14 dni) od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.

11) Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta Towar na swój koszt.

12) Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.

13) Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.

14) Jeżeli Towar jest niezgodny z umową Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

a)     Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z §9 ust. 8 powyżej;

b)     Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z §9 ust. 10 do §9 ust. 12 powyżej;

c)     brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;

d)     brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych od §9 ust. 7 do §9 ust. 12 powyżej;

e)     z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.

15) Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

16) Sprzedawca zwraca Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o obniżeniu ceny.

17) Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.

18) Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.

19) W razie odstąpienia od umowy Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.

20) Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

21) Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

§ 10 Odstąpienie od Umowy sprzedaży

1)    Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.

2)    Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik.

3)    Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone przykładowo pisemnie na adres Sprzedawcy, tj.: Deante Sp. z o.o., 95-100 Zgierz, ul. Twarda 11/13 z dopiskiem Dział Serwisu i Reklamacji, lub też za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy, tj.: reklamacje@deante.pl. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na Platformie B2B [link]. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

4)    W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.

5)    Jeśli Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

6)    Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru, lub dostarczenia przez Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

7)    Jeżeli Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

8)    Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
Zwracany Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres Deante Sp. z o.o. ul. Twarda 11/13, 95-100 Zgierz.
Przesyłka powinna zawierać dane Klienta oraz numer Zamówienia, którego dotyczy zwrot.

9)    W wypadku odstąpienia Klient będący Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu.

10) Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o kosztach zwrotu.

11) Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

12) Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta chyba, że Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

§ 11 Usługi nieodpłatne

1)    W związku z prowadzeniem Platformy B2B Sprzedawca świadczy nieodpłatnie na rzecz Klientów, drogą elektroniczną następujące usługi:

a)     Formularz kontaktowy;

b)     Newsletter

c)     Prowadzenie Konta Klienta.

2)    Usługi wskazane w ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę,  z wyłączeniem okresów prac serwisowych, o których Klient będzie informowany.

3)    Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.

4)    Usługa Formularz kontaktowy polega na umożliwieniu przez Sprzedawcę wysłania za pomocą formularza umieszczonego na Platformie B2B wiadomości do Sprzedawcy.

5)    Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na Platformie B2B. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym link aktywacyjny, w celu potwierdzenia zapisania się na subskrypcję Newsletter. Z chwilą aktywacji linku przez Klienta zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.

6)    Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty elektronicznej, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej informacje o nowych produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy. Newsletter przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Klientów, którzy dokonali subskrypcji.

7)    Każdy Newsletter kierowany do danych Klientów zawiera w szczególności: informację o nadawcy, wypełnione pole „temat”, określające treść przesyłki oraz informację o możliwości i sposobie rezygnacji z usługi nieodpłatnej Newsletter.

8)    Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newsletter’a przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter lub za pośrednictwem dezaktywacji odpowiedniego pola w Koncie Klienta.

9)    Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Platformy B2B, umożliwiającego Klientowi modyfikacje danych, które podał podczas Rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji Zamówień oraz historii Zamówień już zrealizowanych.

10) Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta Klienta, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Klienta przez Sprzedawcę, może ono zostać usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania.

11) Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa - w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Platformy B2B lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.

§ 12 Ochrona danych osobowych

Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce prywatności.

§ 13 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów sprzedaży)

1)    Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.

2)    Klient, który dokonał Rejestracji, rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta.

3)    Sprzedawca rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji.

§ 14 Postanowienia końcowe

1)    Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą.

2)    Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili z Platformy B2B.

3)    W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.

4)     Sprzedawca informuje Klienta będącego Przedsiębiorcą z uprawnieniami konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

5)    Sprzedawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).

6)    Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Platformie B2B. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z  postanowieniami §13 Regulaminu.

7)    Regulamin wchodzi w życie z dniem 27.03.2024 r.