POLITYKA PRYWATNOŚCI PLATFORMY B2B

 

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem platformy B2B dostępnej pod adresem https://b2b.deante.pl (zwanej dalej: „Platformą B2B”). Właścicielem Platformy B2B i jednocześnie administratorem danych jest Deante Sp. z o. o. z siedzibą w 95-100 Zgierz, ul. Twarda 11/13, posiadająca NIP: 7250032358, REGON: 004280143, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000977886, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego, kapitał zakładowy 1.000.000,00, zwana dalej “Administratorem”.

 

Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem Platformy B2B są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.

§ 1 Zbierane dane osobowe

1)     Dane osobowe Klientów są zbierane w przypadku:

a)     odwiedzenia strony internetowej Platformy B2B,

b)     rejestracji konta na Platformie B2B, w celu utworzenia indywidualnego konta i zarządzania tym kontem. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi Konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

c)     składania zamówienia za pośrednictwem Platformy B2B, w celu wykonania umowy sprzedaży. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

d)     subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter), w celu wykonania umowy, której przedmiotem jest usługa świadczona drogą elektroniczną. Podstawa prawna - zgoda osoby, której dane dotyczą na wykonanie umowy o świadczenie usługi Newsletter (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

2)     Na etapie rejestracji konta na Platformie B2B, Klient podaje:

a)     Dane Klienta:

·       kraj siedziby,

·       walutę,

·       numer NIP,

·       nazwę firmy,

·       dane adresowe siedziby tj. ulicę, numer budynku, nr lokalu, kod pocztowy, miejscowość.

b)     Dane użytkownika logującego się do platformy B2B

·       Imię i nazwisko,

·       służbowy adres e-mail,

·       służbowy numer telefonu

3)     Podczas rejestracji konta na Platformie B2B Klient samodzielnie ustala indywidualne hasło dostępu do swojego konta. Klient może zmienić hasło, w późniejszym czasie, na zasadach opisanych w §5.

4)     Na etapie składania zamówienia za pośrednictwem Platformy B2B, Klient dodatkowo podaje następujące dane:

a)     Adres Klienta (do dostawy) lub

b)     Adres dostawy (jeśli jest inny niż Adres Klienta), w tym w szczególności imię, nazwisko i adres klienta końcowego (detalicznego), do którego zostanie dostarczony towar.

5)     W przypadku skorzystania z usługi Newsletter, Klient podaje jedynie swój adres e-mail.

6)     Podczas korzystania z Platformy B2B mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Klienta lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.

7)     Od Klientów mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych na Platformie B2B. Podstawa prawna - prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.

8)     W celu ustalania, dochodzenia i egzekucji roszczeń mogą być przetwarzane niektóre dane osobowe podane przez Klienta w ramach korzystania z funkcjonalności na Platformie B2B takie jak: imię, nazwisko, dane dotyczące korzystania z usług, jeżeli roszczenia wynikają ze sposobu, w jaki Klient korzysta z usług, inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej szkody. Podstawa prawna - prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ustaleniu, dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed roszczeniami w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.

9)     Przekazanie danych osobowych Administratorowi jest dobrowolne, w związku z zawieranymi umowami sprzedaży, czy też świadczeniem usług za pośrednictwem Platformy B2B, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych w formularzach Danych w procesie Rejestracji uniemożliwia Rejestrację i założenie Konta Klienta, złożenie i realizację zamówienia Klienta.

§ 2 Udostępnianie i okres przechowywania danych

1)     Dane osobowe Klienta przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Administrator przy prowadzeniu Platformy B2B. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające), albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).

a)     Podmioty przetwarzające. Administrator korzysta z dostawców, którzy przetwarzają dane osobowe wyłącznie na polecenie Administratora. Należą do nich m.in. dostawcy świadczący usługę hostingu, usługi księgowe, dostarczający systemy do marketingu, systemy do analizy ruchu na Platformie B2B, systemy do analizy skuteczności kampanii marketingowych, podmioty realizujące Dostawę Towarów;

b)     Administratorzy. Administrator korzysta z dostawców, którzy nie działają wyłącznie na polecenie i sami ustalają cele i sposoby wykorzystania danych osobowych Klientów. Świadczą oni usługi płatności elektronicznych oraz bankowe.

2)     Lokalizacja przetwarzania danych: Dane nie są przekazywane poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

3)     Dane osobowe Klientów przechowywane są:

a)     W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda, wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Administratora tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie mogą przysługiwać Administratorowi i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.

b)     W przypadku gdy celem przetwarzania danych jest wykonanie umowy, wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Administratora tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.

4)     W przypadku dokonania zakupu za pośrednictwem Platformy B2B dane osobowe udostępnione przez Klienta mogą być przekazywane dostawcy (zewnętrznej firmie kurierskiej), w celu dostarczenia zamówionych towarów.

5)     Dane nawigacyjne mogą być wykorzystywane w celu zapewnienia Klientom lepszej obsługi, analizy danych statystycznych i dostosowania Platformy B2B do preferencji Klientów, a także administrowania Platformą B2B.

6)     W przypadku gdy Klient dokona subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter) na jego adres e-mail Administrator będzie wysyłać wiadomości elektroniczne zawierające informacje handlowe o promocjach i nowych produktach dostępnych na Platformie B2B.

7)     W przypadku skierowania żądania, na mocy obowiązujących przepisów prawa Administrator udostępnia dane osobowe uprawnionym organom państwowym, w tym w szczególności jednostkom organizacyjnym Prokuratury, Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

§ 3 Pliki cookies i IP

1)     Platforma B2B używa niewielkich plików, zwanych cookies. Zapisywane są one przez Administratora na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Platformę B2B, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala. Plik cookie zwykle zawiera nazwę domeny, z której pochodzi, swój „czas wygaśnięcia" oraz indywidualną, losowo wybraną liczbę identyfikującą ten plik. Informacje zbierane za pomocą plików tego typu pomagają dostosowywać oferowane przez Administratora produkty do indywidualnych preferencji i rzeczywistych potrzeb osób odwiedzających Platformę B2B. Dają też możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin produktów prezentowanych za pośrednictwem Platformy B2B.

2)     Administrator wykorzystuje jedynie niezbędne pliki cookies. O powyższym Administrator informuje Użytkownika na stronie internetowej Platformy B2B.

3)     Administrator wykorzystuje cookies w celu:

a)     uwierzytelniania Klienta na Platformie B2B i zapewnienia sesji Klienta na Platformie B2B (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie Platformy B2B ponownie wpisywać loginu i hasła;

b)     analiz i badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci korzystają z Platformy B2B, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości.

4)     Mechanizm cookies jest bezpieczny dla komputerów Klientów Platformy B2B. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do komputerów Klientów wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Niemniej w swoich przeglądarkach Klienci mają możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do komputerów. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie z Platformy B2B będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies.

5)     Administrator może gromadzić adresy IP Klientów. Adres IP to numer przydzielany komputerowi osoby odwiedzającej Platformę B2B przez dostawcę usług internetowych. Numer IP umożliwia dostęp do Internetu. W większości przypadków jest przypisywany komputerowi dynamicznie, tj. zmienia się przy każdym połączeniu z Internetem. Adres IP jest wykorzystywany przez Administratora przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz statystycznych (np. określeniu, z jakich regionów notujemy najwięcej odwiedzin), jako informacja przydatna przy administrowaniu i udoskonalaniu Platformy B2B, a także w celach bezpieczeństwa oraz ewentualnej identyfikacji obciążających serwer, niepożądanych automatycznych programów do przeglądania treści Platformy B2B.

§ 4 Prawa osób, których dane dotyczą

1)     Prawo do cofnięcia zgody - podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO.

a)     Klient ma prawo do cofnięcia wyrażonej na rzecz Administratora zgody.

b)     Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody.

c)     Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Administratora zgodnie z prawem przed jej cofnięciem.

d)     Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych negatywnych konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem Administrator może świadczyć jedynie za zgodą.

2)     Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych - podstawa prawna: art. 21 RODO.

a)     Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw - z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją - wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli Administrator przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes, np. marketing produktów i usług Administratora, prowadzenie statystyki korzystania z poszczególnych funkcjonalności Platformy B2B oraz ułatwienie korzystania z Platformy B2B, a także badanie satysfakcji.

b)     Rezygnacja w formie wiadomości e-mail z otrzymywania komunikatów marketingowych dotyczących produktów lub usług, będzie oznaczać sprzeciw Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych, w tym profilowania w tych celach.

c)     Jeżeli sprzeciw Klienta okaże się zasadny i Administrator nie będzie miał innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Klienta zostaną usunięte, wobec przetwarzania których, Klient wniósł sprzeciw.

3)     Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) - podstawa prawna: art. 17 RODO.

a)     Klient ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych.

b)     Klient ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:

i)      dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;

ii)     wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jego zgodę;

iii)    wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach marketingowych;

iv)    dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;

v)     dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie Państwa członkowskiego, któremu Administrator podlega;

vi)    dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.

c)     Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, Administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług Administratora, czy też dodatkowo adresu zamieszkania/adresu korespondencyjnego, numeru zamówienia, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z zawartymi umowami sprzedaży lub świadczeniem usług.

4)     Prawo do ograniczenia przetwarzania danych - podstawa prawna: art. 18 RODO.

a)     Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych. Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało z przetwarzaniem danych objętych żądaniem. Administrator nie będzie też wysyłał żadnych komunikatów, w tym marketingowych.

b)     Klient ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych w następujących przypadkach:

i)      gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas Administrator ogranicza ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 14 dni;

ii)     gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych Klient zażąda ograniczenia ich wykorzystania;

iii)    gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub wykorzystywane ale są one potrzebne Klientowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

iv)    gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Klienta przeważa nad interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane osobowe Klienta.

5)     Prawo dostępu do danych - podstawa prawna: art. 15 RODO.

a)     Klient ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Klient ma prawo:

i)      uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;

ii)     uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych Klienta albo o kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących Klientowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z ewentualnym przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;

iii)    uzyskać kopię swoich danych osobowych.

6)     Prawo do sprostowania danych - podstawa prawna: art. 16 RODO.

a)     Klient ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Klient, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej zgodnie z §6 Polityki Prywatności.

7)     Prawo do przenoszenia danych - podstawa prawna: art. 20 RODO.

a)     Klient ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych. Klient ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.

8)     W sytuacji wystąpienia przez Klienta z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak - z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Klienta uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania - o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.

9)     Klient może zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzania jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.

10)  Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

§ 5 Zarządzanie bezpieczeństwem

1)     Administrator zapewnia Klientom bezpieczne i szyfrowane połączenie podczas przesyłania danych osobowych oraz podczas logowania się do Konta Klienta w platformie B2B pod adresem https://b2b.deante.pl. Dodatkowo, na etapie udostępniania adresu Administrator stosuje dwuskładnikową weryfikację.

2)     Administrator nigdy nie wysyła korespondencji elektronicznej z prośbą o bezpośrednie podanie danych do logowania, a w szczególności hasła dostępowego do konta Klienta. Odzyskanie danych do logowania jest możliwe wyłącznie przy pomocy formularza odzyskiwania dostępnego pod adresem: https://b2b.deante.pl/pl/account/recover  

§ 6 Zmiany Polityki Prywatności

1)     Polityka Prywatności może ulec zmianie, o czym Administrator poinformuje Klientów z wyprzedzeniem 7 dni.

2)     Pytania związane z Polityką Prywatności prosimy kierować na adres: polityka.rodo@deante.pl

3)     Data ostatniej modyfikacji: 27.03.2024 r.